⇛ HASTANEDEN DIŞARI AÇTIĞIM PENCEREM ⇚ ↫엘리프 일기 ↫Elif'in Günlüğü ↫Elif's Diary

↫5 GÜNLÜK HASTANE HİKAYEMDEN KALEME ALDIKLARIM↬


''If there is pain, there is life and ıf there is life, there is hope'' ''Acı varsa hayat var ve hayat varsa umut var''



(Metinde geçen kişiler gerçek yaşamdan alınmaktadır.) Sağ tarafta açılır penceredeki iletişim formundan ya da gmail hesabım leyden535@gmail.com adresine göndereceğiniz iletileriniz ile benimle iletişime geçebilirsiniz.  '' Bu sayfada yer alan fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar Elif Kaygusuzoğlu'na aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.''
Ok (➤) ile işaretlenen yerler aynı gün içinde belirtilmeyen farklı zaman aralıklarını belirtir.

21.02.2020
10:25

Hastaneye kendi isteğimle gelmek çok farklı. Her zamankinden farklı olarak bu sefer buranın bana iyi geleceğini biliyorum çünkü.
Hava kapalı mı yoksa camdan mı böyle görünüyor bilmiyorum.
İlk kez güzel bir odadayım. Oda için ona teşekkür ederim.

Saat 13:00'ı iple çekiyorum. Yeni hayatım o andan itibaren başlamış olacak. Artık gerçekten rahat bir nefes alabileceğim.

15:32 

Siyah ve küçük. Hayatıma renk katacak ama. Bazı şeyleri düşünmeyeceğim artık. Canım yanmayacak eskisi kadar. Kurcaladıkça, denedikçe öğreneceğim. Yaşadıkça hayatı öğrendiğimiz gibi. Kendimi strese sokmayacağım. Her şey olmasa da bazı şeyler 9 yıl önceki gibi olacak. Hala yardıma ihtiyacım  var. Hala öğrenmem gereken çok fazla şey var. Okumadan uzman olmak çok zorlu. Deneyim, yaşanmışlık, yapılan onca yanlış sonunda beni buraya getirdi. Bir sürü cevaplanmayı bekleyen sorum var. Kafamda onlarca soru. Ve ben yaşamaya devam ettikçe hiç bitmeyecekler. Amylin (Amilin) , sülfonilüre, proglukagon, proinsulin.... bitmeyen sorularımdan bazıları.  Bazen doktorlar kadar bilmek gerekiyor. Fakat bir sağlık sorununuz yoksa bu uğraştan hemen vazgeçin derim.


22.02.2020
18:00

Güzel yağmurlu bir gün. Bu sefer damlalarla buluşamadım. Bugün birine cho (karbonhidrat) sayımı hakkında yardımcı oldum. Az şey öğrenmemişim bu zamana kadar vay canına. Sanırım artık odama dönmem gerekiyor. ❤

Bazal ayarlaması mı? İlk bir korktum kabul ediyorum. Ama yardımsız yaptım.


23.02.2020 
22:47

 Televizyon ile baya haşır neşir olmanın sonucu kötü olacak. 7/24 yaptığım daha doğrusu yapabildiğim başka bir şey yok gibi. Her saat başı parmaklarımı delmek dışında. Günde 24 iğne deliği demek bu. Sinir uçlarına gelen iğnenin bıraktığı izin günlerce hatta haftalarca acıyıp iyileşmemesi demek. Yeni bir ölçüm için bekliyorum şuan. Sanırım hemşire Türkan abla bana doğru yaklaşıyor. Tahmin doğru ✔️
Kan şekerim istikrarını bozdu. Mükemmel bir düşüşten sonra geceyi yine uykusuz geçireceğim gibi duruyor. Brittle sen nasıl bir yaratıksın?

➤Setin cildime yapıştığı noktada değil de tüm kolumda hafif bir acı var. Değişen insülinden mi, 2 gündür takılı olmasından mı bilmiyorum. Ama ben bunun da üstesinden gelirim. Neleri ezip geçtim ben. İnsülin pompama yoğun bir ilgi var. Her tip 1 diyabetlide rastlanan bir şey değil çünkü. Herkesin kullanabileceği bir cihaz da değil. Bilimsel şeyleri bilmeniz gerekli. En ufak farklılığın bedeninizde oluşturabileceği düzensizliği öğrenmiş, bedeninizi artık anlamış olmanız gerekli. Her besinin glisemik indeksini, cho değerini kesin bilmeli ve bu bilgileri kullanabilir olmanız çok çok önemli. Yeniliklerde gözünüz olmalı. Bazı şeyleri kurcalamayı bilmelisiniz. Yeni öğrendiğiniz şeyleri çok çabuk kavramalısınız aynı zamanda.



➤Ablam bugün insülin pompama güzel bir isim buldu. Pompalı Tüfek. Onunla bütün fazla glikozları etkisiz hale getirip bu hastalığın günlük yaşamımda daha az yer kaplamasını sağlayacağım. Böylece kendim gibi olan kişilere daha çok yardımcı olabilirim. Kendimi böylelikle daha iyi hissedebilirim. Yasemin hanım bu açıdan çok güzel bir iş yapıyor. (Yasemin hanım = Medtronic bölge temsilcisi) Yanlış anlamadıysam o da benim gibi diyabetli. (Yanlış anlamamışım) Kendisi gibi olan insanlara pompa hakkında eğitim veriyor. O yoğunlukta, yorgunlukta gayet enerjikti. İşte bende bunu istiyorum. Kişiliğimi tamamiyle yansıtmak istiyorum.

Az önce bunları yazarken yanıma bir teyze geldi. Biraz konuştuk. 21 yıldır diyabeti var. Kalbinde birden çok stent var. Kaburgası kırılmış ve yanlış hatırlamıyorsam akciğerlerine baskı yapıyor. Belinde de sıkıntısı varmış (Felç geçirmiş) Ama o bütün bunlara rağmen hamdediyor. Yaşamı bırakmıyor. Zaten bıraksa çok saçma olur. Bana göre asıl olan acıya rağmen ayakta kalmak.

➤Son bolusum da vücudumu tamamen terk etti. Kadir hocam 13:00 - 14:00 bazalı bana uydu :)

➤ Benim asi diyabetim baş kaldırmaya çalışıyor. Ve sanırım şuan hipoya doğru yol alıyoruz. Şu 3 günde içtiğim meyve suyunun haddi hesabı yok. Canım artık yemek yemek istemiyor. Sürekli yemek yemek kadar sinir bozucu bir şey yok. Ben yemek yemeyi sevdiğimi sanıyordum oysa. Sevmiyormuşum. Sanki 5 dakika aralıklarla yemek geliyor gibi hissediyorum. Sürekli bir şeyler yiyormuşum gibi. Odamın çarprazında bir teyze var. Ah! her yemek zamanı yemeği kapıda bekliyor. Buna gülünür mü üzülünür mü bilemedim. Çok da kilolu. Sürekli yemeklerden daha fazla almak istediğini belirtiyor. Bazen alıyor bazen reddediliyor. Sırf onu gördüğümde bile iştahım varsa da gidiyor. Acilen biri ona dur demeli. Servisin çoğunluğu orta yaşın üstünde insanlar. Teyzeler çoğunlukta sanki bu sefer. Hiper teyzeler 😂 Kiminle konuşsam şekerinin yüksek olduğundan ve istediğini yiyemediğinden şikayet ediyor. Bilinçsiz olmalarına üzülüyorum.


24.02.2020
12:47

Yeni bazal ayarlamalarını sabah yaptım. Visitle beraber değişti bazal oranlarım. Sibel abladan (Diyabet hemşiresi) ayarlamalarımı kontrol etmesini istedim. Doğru yaptım. Sadece onay bekledim neden bilmiyorum.
Bugün ilk set ve rezervuar değişimimi yapacağım. Sibel ablanın yanımda olmasını istedim. Beni kırmadı. Set rezervuar olayı benim açımdan biraz riskli. O yüzden yardıma ihtiyacım olabilir. Hava kabarcıklarından insülin kaleminde de nefret ediyordum. Hep sorun oluyorlar başıma. Umarım dikkatli bir şekilde yapabilirim.

Öyle bir hastalığım var ki kullandığım her şey teknolojinin bir ürünü. Glukometre, glukomerte stripleri, insülin pompası, keton çubukları..... Kan şekerim bugün oturmuş olsaydı eve gidebilirdim. Olmadı umarım yarın olur. Şuan hemşir Pehlül abiyi saatlik kan şekeri ölçümüm için bekliyorum. Geldi ve yaptığımız ayarlamanın doğruluğunu kanıtladık. Nabzıma bir şeyler oluyor. Umarım kötü bir şey olmaz. Evhamdan ölen birinin haberi yapılırsa bilin ki o benim. 😉

➤ Kemil iliği bölümünün oradayım. Steril kıyafetler, steril bölge. İşte burada iyi ki diyabetliyim diyebilirim. Öyle ya da böyle yaşıyorum. Evet freni patlamış araba gibi olsam da sarsılmamaya, yoldan çıkmamaya çalışıyorum. Ne başlangıcı ne sonu var. Her şey gibi yarını belli değil ama güçlü kılan bir şey.


18:08 

Firdevs abla bütün gece 1 saat aralıklarla kan şekerimi ölçtü. Ne o uyudu ne ben ne de annem. Sabaha karşı da tansiyonumu ölçmüş. Annem söyledi ve inanmadım. Demekki uyuyordum. Hatırlamıyorum. 🙈🙈 . Düzenim berbat denecek derecede bozuk. Yani bir gün ertesi günü tutmuyor.

Bahri hoca bilmeden gerçek kıldı söylediklerini. Düzenim mahvoldu. Set-rezervuar değişiminden mi başka bir sorundan mı bilmiyorum. Moralim çok bozuldu. Neden böyle oldu ki?

25.02.2020 
12:44

İyi gidiyor taburcu oluyorum derken kan şekerim düştü ve kalbim yerinden çıkmak istercesine atıyor. Nedensiz çarpıntılar çok kötü.


➤ Benim tanı aldığım yaşta nasıl yıkım yaratır, senden neler alır bunu biliyorum. Çaresizliği biliyorum. Ben en dibi de en yükseği de gördüm. İşte o yüzden buradayım. Aynı gibi dursam da değilim. Şu ana kadar kimse içimi göremedi çünkü. Aaa pardon Tayfun abim hariç. Mr'da (manyetik rezonans) gizli saklı ne varsa hepsi ortaya çıkıyor. 😂😂

İşte eski ben gibi olan kişilere bunları yazıyorum. İnanın her şey geçiyor. Hem de öyle hızlı gidiyor ki hemencecik eskileri unutuyorsunuz. Tek değilsiniz. Başkalarına asla muhtaç değilsiniz. Kendiniz her şeyi en güzel şekilde yapabilirsiniz. Bunun için illa ki doktor olmaya gerek yok. Deneyim, yaşanmışlıklar, doğruya çevirdiğiniz yanlışlar sizi herkesin üst mevkisine getiriyor zaten. Kendinizi dinleyin. Bilinçlenmeye, öğrenmeye önem verin. Bildiklerinizi söylemekten asla vazgeçmeyin. Sorun ve öğrenin. Ve asla durmayın...

Durmayın ki benim gibi kendinize zarar vermeyesiniz. Her şeyin bir çözümü olduğunu -durmadan- öğrenin. Sonra gerçekten canınız daha fazla acıyacak. Geç olacak. Hem de çok geç.

Samimiyetini hissettiğim insanlara teşekkür ederim. Bana yardımcı olan, yol gösteren, bana kişiliğime göre davranan herkes iyi ki varsınız. İyi ki canım yandığında çekinmeden gidebileceğim bir yer var artık. Buradan artık rahatsız olmuyorum. Rengini, kokusunu, ruhunu seviyorum buranın. Canı yanan herkese derman olanları artık seviyorum.

(Bu yazımı yayınlamadan önce son kez metinleri, düzenleri kontrol ederken yaşadıklarımdan ufacık bahsetmek istiyorum. Set- rezervuar değişim günüydü bugün. Gayet güzel değişimimi yaptım. Bir problem yok gibiydi. Yemeğimi değişimden sonra yedim. Mükemmel olan şekerim yemekten sonra mahvoldu ve bana inat edercesine ne yapsam da asla düzelmedi. şu an saat 00:39 ve ben hala daha düzelmesini bekliyorum. Ne set de ne de rezervuarda sorun yok. Cihazın verdiği bir uyarı yok. İnsülin güzelce iletiliyor. Allah aşkına diyabet benimle zorun ne senin. 😠😝😜 Düzeliyor... Uzun uğraşlardan sonra sorun çözüldü. ) ( Sorun çözülmemiş meğerse. Sabaha doğru hipoglisemi sabah hiperglisemi derken yeni bir set takılmasıyla olay sonuçlandı. Set değişiminden sonra da bol hipoglisemili bir gün geçirmekteyim..)