"6,8'lik Deprem ve İnsan Olmamak için Altın Öneriler" ↫엘리프 일기 ↫Elif'in Günlüğü ↫Elif's Diary

Saniyelik bir olay hayatı ve kararları nasıl değiştirir yaşamış olduk. 40 saniyelik o zaman dilimi nasıl da ürpertti. Nasıl korktuk. Ama insanız ya çabuk unuttuk, çabuk alıştık. Evim dediğin, sığındığın yer nasıl olur da mezarın olur yaşattı. Sana 'işte ben buradayım, beni unuttun dedi. Dünya' ya neden geldiğini unuttun. Her şeyin hiçliğini anlattı bize o 40 saniye. Hayatın ne olup olmadığını o kısacık anda anlamış olduk. Sürekli yazar ve söylerim bunu aslında "ölüm var bu dünyada". Yaşam çok kısa kendini üzmek için. Sorumluluğunu yerine getirmek için çok az bir zamanımız var aslında. Nasıl korku saldı kalplerimize. Nasıl da gerçekleri hemencecik hatırlattı. Kötü olduğunu, diline-bakışlarına dikkat etmediğini, başkalarının arkasından sürekli konuştuğunu, şükür etmediğini anladın mı peki? Boş şeylere bu kısacık hayatını harcadığını da mı görmedin? Üzerek, kızarak, maddi şeyler için uğraşarak nereye varabildin? Dünya'nın en zengini olsan neye yarardı ki. Yerle bir olurdu her şeyin. Toprak olurdu. Yerde, gökte sığınacak yerin yok anladın mı? Her şey senin için ama senin değil. İçinde ruhunun olduğu beden bile senin değilken hala neyin savaşını veriyoruz. Neden kötüyüz. Neden gönderilen yardım araçlarını bile yağmalıyoruz? Şimdi ben yapmıyorum dediğinizi duyar gibiyim ama insan yapmıyorsa kim yapıyor? . Neden bir kez olsun durup bakmıyoruz olduğumuz yere. Bir şeyi söylerken neden düşünmüyoruz. Neden aklımız hep zevk veren şeylerin peşinde. İnsan dediğimiz bu varlık niye bu kadar rezillik içinde? Bu kadar zulüm niye. Sevgisizlik, anlayışsızlık niye. Ön yargı neden var? Kan şekerim düşmüş o otobüs koltuğunda canıyla cebelleşen ben neden yargılanıyorum. Neden yer vermekle ya da vermemekle yargılanır ki insan. Ne zamana kadar insanların bilinçlenmesini bekleyebilirim ki?
Hayvanlara duyulan bu kin peki. Bak seni o enkazdan kurtardı işte. Sevgiye, güzelliklere olan bu uzaklık, can yakmak, tecavüz etmek, öldürmek neden ya neden?

Maddi şeylere neden tapıyoruz? Yeni araba kokusuyla neden övünür bir insan. Yeni araba almak yerine yardım etsene senden kat be kat zor durumda olanlara. Kafelerde gezip alt tarafı karton bardakta aldığın kahveye (ve o bardak geri dönüştürelemiyor bide) verdiğin tonlarca parayı ilaç alamayanlar için eczanelere versen. Dışarıda yemek yemek yerine evde yapıp ondan birazıyla da sokaktaki insanlara, hayvanlara can olsana. Kendine aldığın 51981723.....'üncü ayakkabıyı almasan da başkalarına o parayla yardımcı olsan mesela. Koparmasan o güzelim çiçekleri. Nefeslerini kesmesen olmaz mı? Kirletmesen çevreni. Atmasan o iğrenç çöplerini bu güzel doğaya. Biraz da Dünya'nın canını düşünsen. Ağaç diksen, küçük küçücük bir ağaç.

"BUNLARIN HEPSİ OLMAZ DEĞİL Mİ? OLMAZ. ÇÜNKÜ SEN İNSANSIN SANA YAKIŞMAZ"






Bana sağ tarafta bulunan iletişim kutusundan ya da gmail adresim leyden535@gmail.com adresinden iletilerinizle ulaşabilirsiniz.