''Vous aurez du succès extraordinaire, Mademoiselle Elif, les réussites sont inevitables.'' ↫엘리프 일기 ↫Elif'in Günlüğü ↫Elif's Diary



Sürekli bellek kaybı yaşayan biri gibi yabancı oluyordum kendime. Neler hissettiğimi olabildiğince eksiksiz not ederek bu uyuşuklukla baş etmeye çalışıyordum. İşe yaramadı. Hep aynı cümleleri yazıyordum. Dilin, artık yaşamama yardımcı olamadığını öğrenmek korkutucuydu.

Şafak vaktinin ilk ışıltıları damların üzerine vuruyor. Gözlerim yanıyor. Ne kadar feci şeyler yazıyorum. Böyle sert sözleri yazarken uzun uzun duraksıyorum. Sonra başımı ellerimin arasına alıp aramızdaki anlaşmayı düşünüyorum.Ne kadar acı verirse versin gerçeği söylemeliyiz.

Öncelikle kendimi duyabileceğim dehşete hazırlamak istiyordum. Kulağa tuhaf gelebilir ama bunun için de her gün gidebileceğim belli bir yere ihtiyaç duydum. Jardin des Tuileries'yi seçtim. ( Jardin des Tuileries bakınız ) Yeni hayatımın ilk gününde gittiğim yer orası oldu.
Pırıl pırıl bir yaz günüydü, sıcak bir gün olacağı hissediliyordu. Suyun kıyısına oturdum. Hayatı kendim için yeni baştan keşfetmem gerektiği duygusu vardı içimde, o hayatın içindeki her bir hareketi, her bir direnişi, her bir duyguyu. Ve yeni alışkanlıklara ihtiyacım vardı, pek çok yeni alışkanlığa. Yalnızlığımın içinden, çocukların kahkahalarını, aslında bütün kahkahaları yeniden hissettiğimi biliyorum. Sonradan seveceğim ve değer vereceğim türdeki, çokça veda ve kederi ama aynı zamanda bolca gelecek ve yalnızlık zamanla -nasıl demeli- çok ilgili. O âna kadar zamanı senin varlığınla dolu olarak tanımıştım. Şimdi birden sadece benim zamanım olmuştu, sadece benim. O zamanın içinde gönlümce dolaşabilirdim, hem kelime anlamıyla hem de mecazi anlamda. Jardin'de çakılların üzerinde yürüdüm, önce sağa sonra sola, kâh hızlı kâh yavaş, kâh zıpladım kâh ayaklarımı sürüdüm. O anda canım ne istiyorsa onu yaptım. Bütün bu minicik, önemsiz kararların her biriyle kendi zamanımı yarattım, bir yumak gibi eğiriyordum onu sanki ve orada daha önceden hiçbir şey hiçbir madde olmasa da avuçlarımda doğuyordu, boşluktan doğmuş ve parmaklarımın arasında anlaşılmaz bir biçimde zamana dönüşmüştü. Harikaydı, ondan sonra kendimi ne zaman kötü hissetsem Jardin'e gider, zamanın anlaşılmaz, düşsel yumağına gömülürdüm.


İçimde tam bir karmaşa var. Ne nerede neden? Bir sürü soru ve hayati bir karar vermem gerekiyor. Bu yazımda moral bozukluğu yok, hayal kırıklığı, stres ve benzeri şeyler yok. Bu yazıda benim gizli iç yüzüm var. Aslında olduğum kişinin düşündüklerini yazmak istedim bu sefer. Bu kez göz ardı ediyorum aklımı. Kalbimle konuşup yazacağım. Bir karar vermeliyim. 2 seçenek  var ama iki taraf da bana göre çok zorlu. Maddi manevi beni bitiren bir seçim yapmaya maruz kaldım. Ve sanırım yavaştan vaz geçip geri basıyorum. Vitesi R'ye aldım yani. Bu kez farklı gibi. Olacak gibi. Bu kez ben ben değilim gibi. Ayakta durmaya çalışıyorum. Sınırlarımı zorlamaya başladım. Bedenim haykırsa da ben devam ediyorum. Kan şekeri düzenim beni mahvetsede artık onu duymuyorum. Konuşup duruyor. Sinir ediyor beni. Onunla ilgilenmeyince daha da sataşıyor. Umurumda oluyor mu hayır!!!! Doktoruma yönlendirdim onu. İçimdeki bu küçük, çelimsiz canavarla o uğraşsın. Başarılı oluyor gibi. Hadi hayırlısı. Onu bir kere bıraktım yani sonunda. Bıktım artık bir şeyleri kafama dert edip kendimi meşgul etmekten. Hayatı kaçırmaktan bıktım. Yaşlı teyzeler gibi davranan bu ruhtan çok sıkıldım. Sonucunda ise onu çamaşırlığa astım. Kalsın orada. Kalsın gözüme görünmesin. Beni daha fazla meşgul etmesin. Bu bedene yaşattığım mutsuzluktan çok yoruldum. Artık kalbimi dinliyorum. Bakıyorum bir şey söylemek istiyor ağzım açılıveriyor. Dinlemek istemiyor takıyorsun yeni yüzyılın en güzel icadı kulaklıkları olup bitiyor. Ne kafan bozuluyor ne de kan şekerin.


 ''Vous aurez du succès extraordinaire, Mademoiselle Elif, les réussites sont inevitables.''
 ''Olağanüstü ünleneceksiniz Mademoiselle Elif, başarı kaçınılmaz''                                             


Bana sağ tarafta bulunan iletişim kutusundan ya da gmail adresim leyden535@gmail.com adresinden iletilerinizle ulaşabilirsiniz.